torsdag, augusti 23, 2007

thursday.

sitter i skolan, vart annars liksom?

vi har mediekommunikation och vi ska leta reda på vad det finns för yrkesroller på en reklambyrå och vilka utbildningar man ska ha m.m. Det är ganska kul faktiskt. Om jag bara var lite mer kreativ så skulle jag lätt kunna tänka mig att arbeta som grafisk formgivare. Men jag står kvar på att bli fotograf, can't wait tills vi får läsa fotografisk bild i trean.

Det här med basgrupper, visst det är bra, men inte så kul för jag vet ju redan nu vilka som kommer få göra det mesta jobbet. Vi tjejer. Så det är bara att tjata på killarna, för slappa ska de inte få göra!

Igår skulle jag ha tränat, men hoppade över det och tog en cykeltur med mor min i den fina kvällsolen och fotograferade lite. Får träna imorgon för då slutar jag 12.15!

Idag ska jag träffa Oskar och på lördag antar jag att jag kommer få träffa hans släkt m.fl. eftersom hans mamma har 40- årsfest :)

Nu ska vi jobba vidare.

Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är alltid tjejerna i klassen som får göra mest jobb på lektioner. Har alltid varit så, i alla klasser. Synd egentligen, för de flesta killar är smarta..innerst inne. xD