onsdag, augusti 13, 2008

mina favoritbloggar

N E V N A R I E N
Elin "Nevnarien" Kero: En tjej som är jättebra på att illustrera, både på papper och på datorn. Har gjort väldigt fina porträtt i Adobe Illustrator, hon får med olika nyanser så bra och bilderna är verkligen detaljrika. Förutom att teckna så fotar hon också. Jag beundrar verkligen hennes talag och kreativitet. Hon kommer med roliga, nya idéer & tips och man blir verkligen inspirerad. Hon är en person som många tjejer kan se upp till. Föutom hennes stora begåvning är hon dessutom väldigt söt och verkar vara väldigt omtänksam och godhjärtad. Hennes blogg är också väldigt personlig och intressant. Älskar verkligen denna blogg, är man på dåligt humör och Elin har skrivit nåt roligt eller tagit en jättefin bild kan det verkligen göra min dag. Skulle kunna skriva så mycket mer, men Elin är så grym att ni bara måste kika in på hennes blogg!

Maria Ulmefors
Maria Ulmefors: Maria är en söt tjej, som likaså Elin tar väldigt fina foton och gör alltid roliga kollage. Hon kommer också med finurliga men enkla trix på hur man får t.ex. bra ljus på ett foto. Även här är det en tjej som verkar ha båda fötterna på jorden, full av glädje och ett gott hjärta! Man får mycket inspiration och hon tar bilder och skriver på ett "personligt sätt" som ibland kan vara underhållande :)

Jakob "Jaakke" Andersson: Kul med lite fler killar i bloggvärlden! Denna fina kille tar "egna bilder" och då menar jag att han tar lite mer "unika bilder" - inte en blomma på en äng rakt uppochner, utan han hittar roliga vinklar så man ser motivet på ett helt annat sätt genom hans bilder. Han verkar också vara en person med hjärtat på rätt ställe och så ödmjuk och snäll. Nämnde jag att han ser bra ut? Jag tycker han har ett väldigt fint och annorlunda utseende. Dessutom tycker vi nog om Lars Winnerbäck lika mycket!

Sabbaa - Sebastian Eriksson's Blogg.
Sebastian "Sabbaa" Eriksson: Denna kille är bara 14 år, men har en talang som jag vet inte vad. När jag såg hans bilder var jag verkligen tvungen att kolla på hans ålder igen, min reaktion var ungefär såhär: va är han bara 14? nej, du skämtar?! hur kan man vara så sjukt duktig och ta så otroligt fina bilder och bara vara 14? ni måste kolla in hans bilder för att förstå!
det är såna här personer som visar att "allt är möjligt" och alla dessa personer har fått mig att "sett nytt ljus" för fotografering igen. har vart i en svacka ett långt tag nu..


Tillslut har vi Egoina, som bortsett från de andra jag har nämnt, inte är en fotoblogg. Visst det förekommer det en del foton (och roliga videoklipp), men det är t.ex. på henne på jobbet, hennes olika bravader på t.ex. fester och ja en massa oväntade saker. fast har man läst hennes blogg ett tag, blir man inte så förvånad när hon skriver om något nytt. Hennes blogg är alltså fylld med humor och en bit överdrivenhet, så man får alltid ett gott skratt hos Egoina. Helskön person alltså!

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: Tack så otroligt för alla fina orden, det vämer nått oerhört! :) Tack! :D