lördag, oktober 18, 2008

summan av kardemumman

Igår blev en ganska lång dag. Hade planerat att städa hos mormor efter skolan, sen skulle jag & mamma åka till Ica Big Inn. Men när jag & Sabina gick till stationen för att ta 12- tåget så ändrades våra planer. Det var signalfel i Stockholm så vårat tåg kom inte =/ tillslut blev det inställt, vilket vi redan hade listat ut att det skulle bli. Eftersom vi antog att vi skulle få åka hem vid halv två- två så gick vi till skolan för att käka, var vrålhungriga. Sen när vi kommer tillbaka till stationen vid ett så ser vi precis en ersättningsbuss åka till Arboga. FAN DÅ! De hade inte sagt nåt om den bussen så typ alla hade missat den och dessutom skulle den vänta på stockholmståget som kom tillslut, men bussen hade åkt tio minuter innan. Tillslut kom en buss, så vi var hemma runt halv tre. Jag var allmänt irriterad på det där jävla SJ som ska krångla hela tiden. Tack iallafall till en schyst konduktör som gav oss en check med 50 kr :)

När jag väl kom till Arboga så hämtade mamma mig, så åkte vi direkt till Köping. Jag körde och det gick bra, tur det annars hade det vart en helvetes dag.

På kvällen blev det käk, Idol och vid elva gick jag över till grannen som hade en liten fest. Det bästa är att när man kommer dit, hinner man knappt gå innanför dörren så får man en öl i handen ^^ men träffade lite nytt folk från alla olika håll. Gick hem vid två när alla andra hade dragit och värden somnat.

Nu hade jag tänkt att dra iväg och träna. orkar för tillfället inte ta hänsyn till min mage som har bestämt sig för att inte vara snäll mot mig, måste åka till gymmet mer än en, två gånger i veckan. Så med Sonata i örona är det bara att kötta, haha!

over and out!

Inga kommentarer: