tisdag, oktober 14, 2008

Helloo

Jag tänkte lite på dialekter/språk när jag åkte till skolan, vilka jag tycker är "fina" och vilka jag inte alls tycker om.
De svenska dialekter jag tycker är "fina" är skånska och norrländska. Fast man ska kunna höra någorlunda vad de säger, så det ska inte vara "malmö- skånska" haha. Den fulaste dialekten är nog östgötska (stavning?).

Sen gillar jag de dialekterna de kan ha in Skottland & vissa i England. Sen är jag en av de få som tycker danska är fint, men jag är lite uppvuxen med det, med tanke att jag tillbringade varannan sommar där, så jag har väl varit där ett tiotal gånger. Sen är norska också gulligt, de låter alltid så glada.
De språk som verkligen är fula är finska, tyska & franska, det är så jobbigt att lyssna på!

Idag står Religion och NkB pås chemat.

over and out!

Good friends we have
Oh, good friends we have lost

Inga kommentarer: